Artikler
Løft din virksomheds brandværdi med strategisk design

Løft din virksomheds brandværdi med strategisk design

Tekst og ord er det nye sort. Kommunikation et meget brugt begreb. Ord, ord og atter ord. Men virker ord alene, når man skal markedsføre og brande sin virksomhed i den digitale verden? Det gør de, til dels. Hjerneforskning har dog vist, at det er billeder, der huskes bedst og i længst tid. Det visuelle aspekt er dermed essentielt, når man skal have kunderne til at bide mærke i, og huske dit brand, din virksomhed, dine produkter og dine budskaber. Hvordan gør man så det, når man ikke er uddannet i digitalt design? Man får et strategisk designbureau til at udvikle logoer, slogans, budskaber og visuelt design, der matcher din mission. Her vil vi se lidt nærmere på det visuelle, som vejen til større synlighed, succes og strålende fremgang. Læs med her og bliv inspireret. 

Et billede siger mere end tusind ord

Man siger jo, at et billede siger mere end tusind ord. Hjernen husker, som sagt, meget bedre billeder og visuelle grafikker end ord. Kombinerer man ord med billeder bliver det endnu stærkere, såfremt man kan skabe en synergi mellem de to aspekter. Ordene understøtter billedet, og vice versa. Et strategisk design-bureau kan få det hele til at spille i en kampagne, en film eller et grafisk design, så det hele ser indbydende, fængende og innovativt ud, og budskabet når længere ud, fordi det understøtter en bestemt målgruppes interesser, livsfokus, hverdagsliv og værdier. Kig på deres hjemmeside og bliv inspireret af alle de strategiske design cases, der ligger som illustration på deres store kunnen. Lige fra logo til en scanningsgel, til forsider på brochurer og pampletter til brugervenlige og stratetisk og æstetisk smukt designede hjemmesider. 

Billeder, der smager lækkert 

Et billede kan man næsten smage, når det er tilpas saftigt, lækkert og indbydende, og det vækker sanserne, så smagssansen får lyst til at smage på det, som en lille baby, der instinktivt propper alt i munden for at udforske smagen og konsistensen af det. Det visuelle design taler til os mennesker, fordi vi elsker alt, der er glamourøst, lækkert og æstetisk smukt. Det taler til vores ånd, vores sjæl og vores aspirationer som reflekterede og åndfulde mennesker. Det vækker genklang i os som kunstværker på et kunstmuseum. Irrationelt, æggende og spiseligt. Det er der, du skal hen med dit brand, din mission og dine budskaber – hen til det visuelle, strategiske design, der vækker menneskers livslyst og længsel efter noget åndfuldt og meningsfuldt. Der er meget mening i æstetik, fordi det viser, at vi ikke kun er dyr, men værdsætter det smukke for det smukkes skyld, og som næring for sjælen. 

Gå med det strategiske design 

Gå med det strategiske design, og din virksomhed vil kunne gå helt andre steder hen. Glæd jer til processen, til de nye veje og til en øget brandstrategi for jeres virke.