Markedsføringstips til lokale virksomheder (end diverse annoncer)
Der er så mange marketings muligheder derude i erhvervslivet, men nogle gange er det et spørgsmål om at vide, hvad man kan gøre bedre. Alle virksomheder burde allerede have en professionel hjemmeside. Enhver virksomhed har forskellige færdigheder, og i virkeligheden kan de fleste færdigheder omdannes til forretningsindkomst, hvis du ved hvordan du starter og har de rigtige værktøjer bag dig.
Gi dit publikum en følelse af at blive hørt
Sociale medier er ikke en kanal, du kan præsentere dig selv for, men det er en mulighed for at hjælpe dit publikum og gøre livet bedre. Inden for alle de virtuelle og fysiske miljøer af folk er reklame. Men et opslag på sociale medier, der siger “Køb mig” er ikke interessant i nutidens digitale tidsalder.
For at gøre et produkt mere attraktivt skal du vise, hvordan det vil ændre brugerens oplevelse. Den sælgende del af din historie er ikke så vigtig; fokuser i stedet på, hvilke fordele din kunde får ved at bruge/købe dit produkt.
Lokaliser indhold for lokale begivenheder
Det er nemt at blive fanget af hypen om at dele indhold og glemme alt om dit publikum. Indhold, der er skabt uden opmærksomhed på, hvad folk ønsker eller har brug for, kan falde pladask. Når du skaber noget nyt, så forsøm ikke, hvem det er til!
Du kan liste alle festivaler og sammenkomster i dit område ved hjælp af SEO-værktøjer. Dette vil hjælpe dig med at skabe indhold, der taler til folk, som om de er en af os! Med dette bliver det nemmere for dem at kunne lide dit brand.
Deltag i fællesskabets arrangementer
Digitale platforme er en fantastisk måde for virksomheder at vise sig som en del af fællesskabet. Selvom din virksomhed kun tilbyder et husly til katte, er det sandsynligt, at folk vil føle, at du bidrager og passer på deres nabolag, fordi de ser online-indlæg om det på sociale medier eller hører om, hvad du gør gennem mund-til-mund!
Vær sponsor for en begivenhed, der gavner dit samfund. I dette tilfælde skal du bare give uden forventning om at sælge noget, og du vil drage fordel af den eksponering, det bringer, såvel som eventuelle positive følelser forbundet med at give tilbage til dem, der har behov.
Opsæt et loyalitetsprogram
Digital annoncering er ikke kun en måde at få nye kunder på. Derudover bør du fokusere på, hvordan dine nuværende kunder også kan fastholdes. En simpel metode til dette ville være oprettelsen af en e-mail-gruppe eller WhatsApp for at holde sig ajour med alt, der foregår inden for dit brand, og så føler disse loyale forbrugere sig værdsat ved automatisk at blive inkluderet i virksomhedsopdateringer uden at skulle spørge dem om deres mening først.
Derudover vil fastholdelse af eksisterende kunder naturligvis føre til yderligere køb, da de allerede har sat sig tilstrækkeligt ind i, hvad det har at tilbyde – hvilket gør dem i det væsentlige til ambassadører, der promoverer alt godt, der sker under dets navn, i stedet for udelukkende gennem mund-til-mund markedsføring.
Spring ikke e-mailmarketing over
E-mail marketing har stadig et stort investeringsafkast. Selvom de fleste digitale marketingtips måske fokuserer på sociale mediekanaler og annoncering, bliver det aldrig gammelt at sende e-mail til dine kunder med gode tilbud.
E-mailmarketing er en billig måde at engagere sig med dit dedikerede publikum på. Hvis du har tilbudt de rigtige incitamenter for at få dem til at tilmelde sig i første omgang, vil de være opmærksomme på din marketingindsats.