Artikler
Hvordan søgemaskineoptimere man?

Hvordan søgemaskineoptimere man?

Sponsoreret indhold

Fokusset på seo har aldrig været større og derfor sidder mange virksomheder med ét spørgsmål – hvordan søgemaskineoptimere man? Det vil vi komme ind på i denne artikel. Hvis du gerne vil vide hvordan SEO skal gribes an kan du læse med nedenfor.

Om du har en hjemmeside eller en webshop, så er kan du bruge nedenstående til optimering af dit site. Hvis du gerne vil have bedre placeringer på søgemaskinen og Google kan du bruge vores forslag nedenfor. Søgemaskineoptimering og din seo strategi bliver ofte opdelt i onpage, teknisk og links.

  1. Lav en god søgeordsanalyse

Det er en god ide at vide hvad sine kunder eller brugere søger efter. Lav derfor en grundig søgeordsanalyse med alle søgeord som er interessante for din hjemmeside eller webshop. Derefter kan du prioritere dem og vælge at fokussure på et ord eller sætning.

  1. Brug h1, h2 og h3

Brug dine vigtigste søgeord i dine overskrifter (h-tags) og husk altid en h1 på hver side. H1 skal indeholde siden primære søgeord. Altså det vigtigste du vil rangere på.

 

  1. Glem ikke alt-tags

Mange hjemmesideejere bruger ikke alt-tags. Husk derfor altid alt-tags på dine billeder med søgeord, da det fortæller Google hvad din side handler om.

  1. Skriv godt content

Mange undervurderer godt content, men dette er ekstremt vigtigt. Brug derfor en farverig tekstforfatter, som kan fange dine. Det er nemlig vigtigt at du kan vise Google, at dit indhold er unik og interessant for læserne på hjemmesiden.

  1. Optimer dine pagetitles med søgeord

Du kan med fordel optimere dine pagetitles så de indeholder dit primære søgeord. Her kan du også tilføje andet, som gør din forretning unik som får kunden til at konvertere.

  1. intern linkbuilding

Det meget vigtigt at lave intern linkbuilding. Først og fremmest fordi det giver brugeren mulighed for at finde mere relevant information på dit site, og det kan Google godt lide. Derudover optimerer du også dine siders styrke ved, at forbinde dem sammen ved intern linkbuilding.

  1. Core Web Vitals og page experience

Google prioriterer hjemmesider med en god page experience. Hvis du har et langsomt site med mange plugins burde du optimere din pagespeed, da der kan være issues hvis du benytter for mange forskellige plugins. Det skyldes at disse plugins fylder dit site med scripts og kode som belaster din site page experience.

  1. Husk eksterne links

Eksterne links er en god ide, da referencer viser Google, at du har godt indhold som er værd at vise. Her kan du også analysere, om du har refererende domæner som linker til gamle sider / 404 / broken, som du kan 301 redirecte over på nye sider.