Hvorfor benytte influencer marketing i din strategi?
Der er absolut intet nyt i, at kendisser og bloggere anbefaler produkter til deres mange følgere. Det er dog relativt nyt, at man som virksomhed kan indgå i et samarbejde med såkaldte influencere, der vil afprøve et produkt og anbefale det til deres mange følgere og fans. I dag er det helt normalt, at influencere og virksomheder går sammen om samarbejder, der er gavner begge parter finansielt! Der er mange forskellige fordele ved at benytte influencer marketing i salgsstrategien. Vil du vide mere? Så læs med herunder.
Skab brand awareness
En af grundende til, at du skal benytte influencer marketing i din strategi, er, at du skaber mere brand awareness. Ved at en kendt influencer, med mange følgere, fremviser din virksomhed, og dens produkter, får du en masse opmærksomhed på netop din virksomhed. Der vil være mange øjne på din forretning, og du vil med sikkerhed opnå en masse nye kunder! Fordi det er en anden part, der reklamerer for din virksomhed, vil rækkevidden være langt større, end hvis du selv reklamerede for din virksomhed og dens produkter. Influenceren kan desuden være med til at skabe mere troværdighed omkring din virksomhed. Læs mere om dette længere nede.
Influencer marketing vokser
En anden grund til, at du skal benytte influencer marketing i din strategi, er, at influencer marketing generelt vokser enormt meget. For blot få år siden var det blot kendisser, der indgik samarbejder med enorme virksomheder. Den dag i dag findes der mange forskellige influencere og virksomheder, der indgår flere former for samarbejder. Influenceren har et talerør, du og din virksomhed ikke selv har, og du kan derfor skabe en masse opmærksomhed omkring din virksomhed. Du behøver ikke længere begrænse din virksomhed, men du kan i stedet have mange forskellige samarbejder med diverse influencere, der synes om dit produkt. Det er win-win for begge parter!
Opnå troværdighed
Sidst, men ikke mindst, er influencer marketing med til at gøre din virksomhed mere troværdig. Ja, du læste rigtigt! Det er de færreste influencere, der indgår et samarbejde med en virksomhed, de ikke kan stå indenfor. Derfor ved influencerens følgere og fans, at reklamerer influenceren for din virksomhed, og dine produkter, er det troværdigt. Her er det igen essentielt, at reklamen og anbefalingen kommer fra en neutral part og ikke dig og din virksomhed selv. Det vil garanteret overraske dig, hvor stor indflydelse influencere har på deres mange følgere!