Guide til lokale virksomheder
Driver du en lokal forretning, her snakker frisør, slagter, terapeut, tøjbutik mm. Det har aldrig været vigtigere for dig at komme online, et online visit kort er nok. Webshop eller booking website, du skal bare sikre dig at løsningen passer til din profil af virksomhed. Det er vigtigt for dine kunder at de hurtigt og nemt kan finde frem til din forretning.
Du kan selv gøre nogle af tingene og andre ting må man betale sig fra, vigtigst er dog at du får gjort nogle af tingende hvis du ikke allerede har fået det gjort. Så får du et par tips her.
Hjemmeside / Website
Det er nu vigtigere end nogensinde at du er tilstede online. Man kan gøre det via nogle gratis steder hvor man betaler et månedligt gebyr for at være online, det man vælger her er oftest softwareprodukter hvor du ikke kan videre udvikle på ting. Men vælger du mere kendte CRM-systemer, så kan du altså næste udvikle hvad du har lyst til. Her snakker vi WordPress som er en CRM-system som du kan arbejde i, det som mange vælger at gøre her er at de køber et tema som typisk har nogle skabeloner man arbejder i også videreudvikler ens site. Her kan man klare alt fra bestilling af mad, visning af produkter, salg via hjemmeside eller booking af tid hos en frisør.
Du kan også vælge at betale dig fra det, det kan i mange tilfælde godt betale sig. Da man så ikke skal bruge tid på at lære hvordan man laver alle de her forskellige webdesigns. Men skal du bruge en webdesinger, er Dinwebdesigner.dk det webbureau du skal bruge. De hjælper lokale virksomheder med hjemmesider lavet i netop WordPress.
Marketing af lokal virksomhed
Du skal sørge for at Google My Business er oprettet, så hvis jeg fx søger efter din forretning på Google, så kommer du i toppen af Google og jeg kan gå ind og skrive en anmeldelse på din butik. Hvis jeg søger i Google Maps efter fx en bager, så vil jeg også finde din forretning, hvis du ligger inden for det område jeg befinder mig i. Det betyder altså også at når turister søger efter en bager fx, så vil du altså komme op. Du kan læse mere dybde gående af hvordan man markedsfører en bager.
Facebook annoncering, her snakker vi ikke bare boost knappen som mange bruger. Vi snakker business manager som er Facebook annonceplatform. Her har du en masse forskellige muligheder for at booste salget i din forretning. Du kan fx opsamle emails via lead ads og derefter begynde at arbejde med email marketing, hvor du kan sende fx månedlige tilbud eller hvis du har deres fødselsdag, så kan du sende dem et tilbud eller et gavekort til din forretning. Du holder altså fast i dine kunder og deres interesse for din butik.