Artikler
Sådan får du mere trafik på din webshop

Sådan får du mere trafik på din webshop

I Danmark nethandler vi som aldrig før, og konkurrencen mellem webshops bliver kun mere intens. Med relevant og spændende indhold på din webshop kan fastholde eksisterende kunder og tiltrække nye kunder fra din målgruppe.

Kend din branche og konkurrence

Medmindre din forretning tilhører en sjælden niche, er din webshop næppe den eneste af sin slags. Og når det gælder online handel, har du måske endda konkurrenter på den internationale scene. Uanset hvad er det afgørende at kende sine konkurrenter.

I konkurrencen med andre webshops handler det om at skille sig ud. Det kan for eksempel være ved at give en ekstraordinær service eller tilbyde et særlig bredt varesortiment. Man kan også differentiere sig gennem et innovativt design af virksomhedens hjemmeside.

Imidlertid er det en dårlig idé at skille sig for meget ud. Kunderne behøver en vis grad af genkendelighed, når de besøger din hjemmeside. Det skal nemlig være let for de besøgende at navigere på hjemmeside og finde de relevante informationer.

Når de essentielle menupunkter på din webshop er på plads, kan du tænke ud af boksen. Og den bedste måde at differentiere sig på er med relevant og spændende indhold på hjemmesiden.

Lav værdiskabende indhold

Du taber potentielle kunder, hvis din webshop kun består af faktuelle produktbeskrivelser. Selvfølgelig er det nødvendigt at opliste udvalgte specifikationer, men det er ikke nok. Artikler og blogindlæg om relevante emner kan skabe langt mere trafik.

Ved at skrive om værdiskabende emner fastholder du dine eksisterende kunders interesse, mens du tiltrækker nye besøgende. I første omgang handler det om at sætte sig i kundernes sted. Hvilke emner ville du for eksempel synes var spændende, hvis du var hundeejer?

På en webshop med hundeudstyr kunne du vælge at skrive om emner som; Hvordan man sikrer den rette mængde foder, drægtighed hos hunde eller aktiverende hundelegetøj. Her er tale om indhold, som ikke nødvendigvis sælger i sig selv, men som giver værdi for dine kunder.

Som besøgende på din hjemmeside får man lyst til at vende tilbage, hvis indholdet er velskrevet og vedkommende. Det er denne form for kreativ differentiering, der kan tiltrække og fastholde i det lange løb.

transaktion