Artikler
Sådan starter du som iværksætter inden for e-handel

Sådan starter du som iværksætter inden for e-handel

Har du altid drømt om at starte din egen virksomhed op? Men skræmmes du væk af tanken om høje huslejer, lønninger til ansatte og en masse bureaukratisk bøvl?

Så er der heldigvis en anden måde, du kan blive iværksætter på: Du kan starte din egen virksomhed op inden for e-handel! Læs denne guide og få nogle smarte tips til, hvordan du nemt kommer i gang med e-handel.

Hvad er e-handel?

I de her moderne tider er der ikke længere grund til at eje en fysisk butik for at kunne sælge varer til kunderne. I stedet kan du også bare lave en virtuel butik (tænk Amazon), hvor dine kunder kan klikke sig ind, udvælge deres varer, betale for dem og få sendt varerne hjem til deres hoveddør.

I dag er det altså ikke længere nødvendigt at bruge meget tid og mange penge på at åbne en butik og stå bag disken dagen lang. Det hele kan gøres hjemme foran din computer, og du kan tjene overraskende mange penge på det.

Lær fra de bedste iværksættere

Du behøver dog ikke at starte på helt bar bund, hvis du vil kaste dig ud i iværksætterlivet. Du bør i stedet samle råd ind fra iværksættere, der allerede har haft gode erfaringer med e-handel.

Som for eksempel Michael Ginnerskov Jensen. Han er ekspert inden for e-handel, og hans fokus er primært på fashion og mode. Hans vigtigste budskab er, at alle kan blive iværksættere, så længe de har fokus på forbrugerne.

Tænk på kunden først

Som iværksætter inden for e-handel skal du huske på, at du kun kan tjene penge, hvis du har noget at tilbyde andre. Du kan handle med alt inden for e-handel, men hvis du ikke sikrer dig, at kunderne har en god oplevelse, så kan du heller ikke sikre dig en god indtjening.

Derfor skal du altid have forbrugeren i fokus, når du starter din virksomhed op. Find ud af hvad der er efterspørgsel efter, og hvordan du kan udfylde hullet i markedet. Hvad kan du tilbyde, som andre ikke i forvejen gør? Og hvordan kan du gøre det så simpelt og elegant som muligt?

Gør det brugervenligt

Selvom din virksomhed ikke eksisterer som en fysisk butik, skal du alligevel gøre den præsentabel. Du skal skabe en hjemmeside, der er nem at gå til, og hvor kunderne hurtigt kan finde det, de søger.

Og så skal du også sørge for, at kunderne rent faktisk finder dig. Optimer din hjemmeside i forhold til søgemaskinerne. Spred ordet fra mund til mund. Og gør dig klar til at tage imod dine kunder i din nye e-handels-virksomhed.