Tænk på kundeoplevelsen hele vejen rundt
Er du selvstændig erhvervsdrivende, så vil du sikkert også skabe kendskab til dit firma, ydelserne eller varerne. Det er derfor vigtigt, at du har fokus på den gode markedsføring, det nytter ikke kun noget, at dit firma, dine ydelser eller dine varer er gode. Vil du gerne tænke på kundeoplevelsen hele vejen rundt og spekulerer du over, hvor dine kunder og andre skal møde dit brand? Markedsføring er vejen frem. Overvej det, du har sikkert et firma der dukker op, hvis der nævnes ordet møbler. Dette er fordi firmaet har været gode nok til, at brande sig selv, så du kender til det. Kender du til firmaet, så er der også andre der gør. Her kan du læse mere om den gode og simple markedsføring.
Markedsføring og mersalg går hånd i hånd
Det kan være svært, at markedsføre sin virksomhed og erhverv, men det er også en nødvendighed. Mere kendskab til dit firma, dine varer eller dine ydelser vil uden tvivl også skabe mersalg. Markedsføring er ikke en direkte indtægtskilde, men en indirekt og du ved aldrig, hvor meget du får ud af den specifikke kampagne. Her er det lidt nemmere, at forholde sig til, at have ydelser eller produkter, hvor du skal prissætte dem. Det er en direkte indtjening og du ved altid, hvor meget du får ud af hver enkelt ydelse eller vare. Her er det en lille smule anderledes med markedsføring og dermed også mersalg, disse to går inaktivt hånd i hånd. Nu mere markedsføring, nu mere kendskab og derfor også mersalg og omvendt. Fordi det kan være svært, at regne sig frem til profitten af en bestemt markedsføring, så kan det godt virke en smule uoverskueligt. Her kan det være en fordel, hvis du som virksomhedsejer kan tænke en smule ud af boksen og markedsføre en lille smule anderledes til at starte med. Kendskab til dit brand, din virksomhed, logoet, ydelserne eller varerne er altafgørende. Ergo Kendskab er nøgleordet.
Markedsføring som er simpel og effektiv for alle erhverv
Inden for ethvert erhverv er markedsføring, som du kender den er sikkert reklamer fra tv, internettet eller social medier, og det er også en god måde, hvorpå du kan skabe kendskab til dit firma. Det er måske bare et lidt drastisk tiltag i starten og har folk ikke kendskab til dit firma i forvejen, så kan det være svært, at fange interessen. Markedsføring handler i bund og grund om, at præge folk til, at huske dit firma. Derfor er det en god idé, at du i starten markedsføre mere intensivt, end du gør senere hen, men hold fast i den gode markedsføring i fremtiden, på den måde holder du bedre fast i kunderne, da du minder dem om, at du stadig er i der og i dette erhverv. Tænk f.eks. på emballagen og de papkasser du sender produkterne i, det er simpel, men effektiv markedsføring. Det er nemmere, at prissætte denne form for markedsføring, fordi du i forvejen har en produktpris og sikkert også en forsendelsespris. Få logo på papkasser og skab mere synlighed for dit brand. I alle erhverv er dette en simpel, men effektiv markedsføringsform også for dit firma.