Artikler
Marketing i privatlivet: sådan gør du dig selv mere attraktiv

Marketing i privatlivet: sådan gør du dig selv mere attraktiv

En af de værste ting man som menneske kan komme ud for i hverdagen er ensomhed. Det er dog ikke kun de ældre, der lider under denne tendens, men i stigende grad også voksne, hvor karrieren har spillet førstetrompet, eller kernefamiliedrømmen bristede.

Marketing handler ikke kun om content marketing eller om, hvordan man hurtigst muligt får solgt et produkt fra sin virksomhed. Hver evig eneste dag bruger vi alle marketing i én eller anden udstrækning. Dette kan være når vi forsøger at sælge en ny middagsret til vores partner, argumenterer for hvilken film der skal ses i biografen med vennerne eller noget helt tredje.

Man kan sagtens se på sin egen krop og især sine seksuelle lyster som et marketingsprojekt – både hvis man er single og lettere ensom, men også hvis man allerede er i et parforhold. Dine ”kropskoncepter” kan sælges på nettet, hvis du f.eks. bruger sexdating som et middel for at opnå dét du ønsker.

Sexdating kan være mange ting, det er derfor ikke ensbetydende med, at du skal ud i et muligt ’stranger danger’ møde. Du kan sagtens blot bruge disse platforme for opmærksomhedens og lystens skyld.

Der er naturligvis ikke direkte tale om at sælge sin krop, eller sine lystfulde services på nettet, dette hører under kategorien rufferi og er strafbart. Men som med en normal datingprofil, snakker man i forbindelse med sexdating også om at skulle ”sælge” sig selv underforstået at man skal gøre sig lidt til for andre så de bliver interesseret i at lære dig bedre at kende og måske endda mødes. Læs mere om sexdating her.

Dette er samtidig indbegrebet af f.eks. content marketing – det handler om at du har en vare, og ønsker at en bestemt målgruppe opsøger dig for at se om de kan få fat i denne vare, samt hvad den eventuelle pris skal være.

Langt de færreste bruger sexdating som et massemiddel til at få fat i så mange mænd eller kvinder som muligt for at få styret sine lyster. Oftest finder man kun én sexpartner som man enten skriver lidt frækt med via datingsiden eller endda mobilen, eller som man kan mødes med når lysten melder sig. Din målgruppe er derfor meget snæver, hvorfor du må være hudløst ærlig i, hvad du søger og hvad du kan tilbyde i denne forhandlingssituation.

Ikke bare lak, læder og lir – det er også en informationskilde til nysgerrige nybegyndere

I forbindelse med hele konceptet om at sælge noget eller sørge for at markedsføringen er i orden, kan man igen tage fat i de meget populære sexdatingsider. Disse er ikke kun til for at lokke mennesker i fordærv og skabe frække konstellationer og liderlige møder mellem fuldstændig fremmede mennesker.

Mange bruger disse som et online forum, hvor man naturligvis stadig kan komme i direkte og fræk kontakt med andre, men hvor man også kan søge inspiration og vejledning, hvis man er nysgerrig på bestemte emner.

De fleste sexdatingsider har sådanne fora, hvor man kan undersøge mere om emner såsom BDSM, sex i det fri og generelt se, hvad folk har af holdninger i forhold til visse emner – f.eks. åbne/lukkede forhold. Er man bruger af disse fora, skal man også have sin marketing i orden, ellers får man aldrig nogle nye læsere eller kommentatorer.

En af de vigtigste marketingsrelaterede emner i forbindelse med fora på en sexdatingside er at fastlåse sine modtagere fra starten. De har mange andre spændende ting og mennesker de kan klikke på – så husk at skriv en fængende lille beskrivelse af dit informationsemne som de ikke kan bladre forbi.